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Independent Publishing 24 Publications in Random Order

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Lolo González

A FLAMENCO CATHARSIS

Número de páginas
176
Idioma
Inglés y español
Medidas
21mm x 27'5mm
Portada
Estucado semi-mate 300 g con plastificado en brillo
Interior
Munken Print White 2.0, 90 g
Impresión
Offset
Editor y director creativo
Lolo González
Dirección de arte y diseño
Judit Musachs y Pol Pérez (Studiopol)
Consultor de diseño
Jordi Carles
Fotografía de portada
Ana Cuba

A FLAMENCO CATHARSIS es un estudio de dirección creativa especializado en la industria del flamenco que también publica una revista con el mismo nombre. Así, A FLAMENCO CATHARSIS Magazine es una publicación impresa, con vocación internacional, cuyo tema es el flamenco y sus alrededores artísticos. Con un enfoque ecléctico y sin miedos ni restricciones, este número dos presenta un contenido que va de la poesía a la experimentación visual, pasando por el ensayo y el relato de ficción, todo ello con una fotografía y un diseño editorial insólitos en el panorama revistero flamenco.

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Agus Bres

tierra

Páginas
36
Dimensiones
27x21cm
Precio
9€
Encuadernación
Tapa Blanda/ Plegado sin grapar
Papel
Munken Print White 80g
Edición
150
Año
2020

Cuando por circunstancias personales el fotógrafo Agus Bres se vio obligado a volver a vivir en la casa familiar inició una investigación visual sobre su entorno cercano. Su estrategia fue mirar a los paisajes de su infancia y juventud casi con los ojos de un forastero y combinar esas imágenes con fragmentos de su vida pasada, objetos encontrados por el camino y la misma tierra que conforma esos lugares.

El resultado es ‘tierra’, una publicación de 36 páginas que transita entre lo poético y lo descarnado. Un artefacto visual en el que indaga sobre conceptos como la construcción de la identidad y nuestra relación con lo cotidiano cuando lo miramos con otros ojos.

“tierra” es la primera publicación de Varios Fuegos Pequeños.

Varios Fuegos Pequeños no es una editorial ni un colectivo, pero edita publicaciones de fotografía y es un grupo de fotógrafos.

Iniciado por los fotógrafos murcianos Gustavo Alemán, Agus Bres y Amelia García, que a su labor fotográfica añaden experiencia en la gestión, la formación y la edición, pretende convertirse en una red de autores periféricos que desarrollen proyectos y acciones fotográficas diversas. Modestia, sostenibilidad y la creación de lazos entre iniciativas fotográficas de extrarradio son algunas de sus señas de identidad.

Varios Fuegos Pequeños forman una hoguera.

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Margarito dela Guetto

Treinta y Cinco

Cover
Letterpress on 650gr Anthracite Gray cardboard
Size
182 x 235 mm
Pages
66
Edition
100
Year
2020
ISBN
978-84-121841-1-2
Extras
Contains an original double exposure photograph printed in Riso.

In recent years the work of Margarito Dela Guetto has been mostly known for Polaroid photography.

In this publication, we find a more intuitive and unconscious work, less premeditated, that brings us closer in a certain way to his curiosities and everyday experiences. In this way, he takes up the format with which he began in photography and that little by little regains importance in his visual repertoire.

Color photos, black and white, double exposures… but everything, in 35 mm.

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Léo Ravy

The Counter Proposal

Dimensions
3,8 x 5,5 cm
Edition of
10
Pages
20
Language
English
Text & layout
Léo Ravy
Cover painting
Leslie Lawrence
Constant support
Sun Chang & Dani Andres
Typography
Sans Guilt by OSP

This poem takes root in a disagreement between a group of artists and an academic institution regarding the rent of their studio. Following the disagreement, a debt was put on the shoulders of the artists by the institution and – after making dinner for the head of the institution – they were given the possibility to make a counter proposal regarding how to settle it.

Threatened with losing their studio they offered what they had, free creative labour. Their offer was laid out in a tiny book. It was handmade, had a painted cover and started with the word Hello. ‘The Counter Proposal’ is the ghost of this original book. It serves as poetic witness to a moment of precarity which led a group of artists to take on a debt they knew to be illegitimate.

Each book was individually hand painted and bound at Heesterveld 57, Amsterdam in March 2021.

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Pablo Lafuente

Concreta 16 / Desde otras palabras

Para los Kaingang, synuin es algo bonito, es decir, algo que puede percibirse como bonito por la persona que lo recibe. Dzeeka en Baniwa se refiere a saber hacer, a algo que alguien puede hacer como resultado de una evolución de saber, aprendido de los más ancianos y que solo puede ser hecho por humanos. Ziapohaw, para los Guajajara, identifica el acto de hacer, provocar, crear, resolver. Mevi-revosh-showima-awe en Marubo es un trabajo hecho con la punta de los dedos. Yaimyxop, para los Tikmu’um o Maxakali, es un esfuerzo estético que produce eventos espirituales, constituidos por música y cantos, y con la presencia de personas-espíritu. Tembiapo, en Guaraní, es una práctica de hacer conectada con el arte y la memoria.

A veces no hay palabras para una práctica, porque esa práctica no existe, o no lo hace del mismo modo. Puede materializarse de modos similares a otra con ese nombre, hasta puede parecer que, por un momento, es la misma práctica.

Sin embargo, si la acompañamos durante el tiempo suficiente, o la consideramos en su complejidad, en su alcance e implicaciones, ese encuentro puede parecer apenas una coincidencia o, simplemente, irrelevante. Pero aún así, insistimos…

La palabra arte es persistente, sorprendentemente efectiva en su habilidad de atraer la atención, afectar procesos y motivar agencias. También en provocar irritación y hastío, principalmente por su obcecada voluntad de expansión, su espíritu colonial de crecimiento e incorporación.

En tiempos recientes, el arte y su sistema en Brasil volvieron su atención a los pueblos indígenas y sus producciones. No tanto a sus realidades o preocupaciones, sus demandas o incomodidades, sino a los objetos e imágenes que algunos de ellos producen, así como a ciertas narrativas y valores que su presencia evoca e invoca. «Arte indígena» se convirtió en un asunto, seguido, lentamente al comienzo, por «artistas indígenas» y, aún hoy incipientemente, «curadores indígenas». Ocupaciones y preocupaciones necesarias, deseadas e inevitables, que revelan un encuentro que puede ser celebrado, pero que no debe ser tomado como resuelto o definitivo.

Este número de Concreta intenta acercarse a algunos puntos de ese encuentro y, aún con mayor énfasis, caminar hacia otros lugares en los que las trayectorias se bifurcan y apuntan a un exceso: un exceso que es tan, o más relevante, que los encuentros. Para traer aquí esos acercamientos, invitamos a personas que los realizan profesional y vitalmente en diferentes territorios de América Latina y España. La mayoría en Brasil, el territorio en el que vivo hace aproximadamente ocho años, pero también en Bolivia, Chile, México y Guatemala: países en los que un proceso colonial de más de quinientos años no consiguió eliminar impulsos y prácticas de creación y recreación tan o más persistentes que esa palabra con la que comenzamos.

Desde plataformas institucionales o de gestión autónoma, desde posiciones colectivas o aproximaciones individuales alimentadas por la tradición, indígenas y no indígenas, las personas que contribuyen a este número muestran en su trabajo y vida voluntad de contacto, sin necesidad de suponer una autonomía que salvaguarde la práctica. Es difícil ofrecer una síntesis, tal vez porque no se trata de llegar a un común sino a una abertura. Tal vez el único común posible aquí sea una pregunta que sirva de comienzo, que fuerce un ejercicio, que demande una reflexión con consecuencias sobre las estructuras: para que ese contacto acontezca de una manera que el arte y sus sistemas no subsuman, agoten o desanimen las prácticas que procura encontrar. ¿Qué debería cambiar en ese sistema? ¿Qué métodos, palabras, suposiciones, actitudes y deseos precisan mudar para que el encuentro no sea, de nuevo, abusivo y violento, para que no sirva solo a una parte?

Las historias, imágenes, narraciones y perspectivas que siguen no son instrucciones. Sin embargo, contienen herramientas y ejemplos, impulsos y visiones que nos apuntan hacia algunas respuestas.

 

Pablo Lafuente (Santurtzi, 1976). Escritor, editor y comisario de arte que vive en Río de Janeiro. Fue cocurador da 31a Bienal de São Paulo (2014), del proyecto de investigación y exposición Zarigüeya / Alabado Contemporáneo (Museo de Arte Precolombino Casa del Alabado, Quito, 2015-20), de las exposiciones Dja Guata Porã : Rio de Janeiro Indígena (Museu de Arte do Rio, Río de Janeiro, 2017-18) y Sawé : Liderança Indígena e a Luta pelo Território (Sesc Ipiranga, São Paulo, programada para 2021). Fue coordinador del Programa CCBB Educativo en el CCBB, Rio de Janeiro (2018-20) y, desde septiembre de 2020 es director artístico del Museu de Arte Moderna do Rio de Janeiro (MAM Rio) junto con Keyna Eleison.

 

Idioma: Español
Páginas: 338
ISSN:2254-9757
Tamaño: 230 x 150 mm
Edición: 1500 copias
Año: 2020

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Miguel Ângelo Martins

I PAINT

AUTHOR
Miguel Ângelo Martins
FORMAT
28 p., 17 x 10.5 cm
BINDING
Softcover, section sewn
PRINTING
1-ink (black) risograph
PUBLISHING BY
RAUM Editions
PRINT RUN
250 numbered
YEAR
2018

I paint contains the conjugation of the verb to paint. The linguistic content in this volume can be orally activated by the user in one or more voices.

I paint (Yo pinto) contiene la conjugación del verbo “pintar”. El contenido lingüístico incluido en este volumen puede ser activado oralmente por el usuario a una o más voces.

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TAMBOURINE presents

Sabat Magazine

Dimensions
20 x 28,5cm
Format
Softcover
Edition
First
PVP
18.00€
Editor
Elizabeth Krohn
Graphic Designer
Cleber Rafael de Campos

SABAT is a three-issue magazine (The Maiden Issue, The Mother Issue & The Crone Issue), fusing witchcraft and feminism, ancient archetypes and instant art to paint a portrait of and offer insight into what the occult means today.

“Satanic feminism, esoteric influences on high fashion and celebrating the darker side of being a woman: just a few things to be spellbound by in biannual magazine Sabat.” – VICE

“Sabat is a wizard of a magazine and it’s such an unexpectedly fantastic concoction. It brings together two interests of mine that I never thought would or could combine; witchy themes found in 90s TV shows like ‘Buffy’ and ‘Charmed’ on the one hand, and crisp design and typography on the other. You wouldn’t expect this combination to work, but it does.” – MAGCULTURE

All three issues available to purchase through our website!

TAMBOURINE is an online platform established for the promotion and distribution of the independent magazine scene. Its aim is to decipher the role of printed matter in contemporary culture, as well as provide its readers with the latest magazine releases, connecting the digital community with the highest quality printed matter goods.

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Revista Balam

Revista Balam N6: MESTIZX

Covers
2
Pages
192
Papers
Ilustración Silk 150 g / Chambril 120 g / Rives Design Bright White 120 g / Opalina Icelite 300 g. Hot Stamping
Year
2020
Size
21x28 cm
Stitched
Binding
ISSN
26840405
Editors
Luis Juárez & Verónica Fieiras
Texts
Johan Mijail (DO) / Inmensidades (AR) / Bbywacha (Identidad Marrón) (AR) / Flora Nómada (Identidad Marrón) (AR)
Design
Lamasburgariotti
Printed in Latin America
Argentina

PHOTOGRAPHERS
Aaron Ricketts (US) / Agostina Valle (AR) / Alessia Rollo (IT) / Alessio Maximilian Schroder (IT) / Alisa Aistova (RU) / Ana Vallejo (CO) / Andres Juarez Troncoso (MX) / Andrea Jarales (ES) / András Polgár (HU) / Andrés Jorgensen (AR) / Ariel Guisarri y Gisela Volá (AR) / Asadur Rahman (BD) / Benjamin Malvicino (AR) / Benjamin Pfau (DE) / Biniam Graffé (DE) / Carlo Rusca (CH) / Carol Espindola (MX) / Charles Park (US) / Daniel Mebarek (BO) / Daniel Rampulla (US) / Diana Puraite (LT) / Diego Moreno (MX) / Diego Nuñez (AR) / Dima Zharov (RU) / Domenico Camarda (IT) / Elea Jeanne Schmitter (FR) / Eliseo Tess (AR) / Eva Casanueva (ES) / Felix Marquez (MX) /Forest Kelley & Jorge Ureña (US) / Foto Estudio Luisita (AR) / Gabriella Achadinha (ZA) / Gloria Oyarzabal (ES) / Gregory Eddi Jones (US) / Harshini Karunaratne (LK) / Helena Roig (ES) / Hernan Kacew (AR) / Ian Lewandowski (US) / Ihar hancharuk (BY) / Isabella Melis (DE) / Jessica Marie Buie (US) / Joel Jimenez (CR) / Jomar Canales Conde (PR) / Juan Brenner (GT) / Julia Albrecht (DE) / Julia Sbriller & Joaquin Wall (AR) / Julieta Pestarino (AR) / Justin Clifford Rhody (US) / Katsu Naito (JP) / Karla Hiraldo Voleau (DO)(FR) / Kenny Lemes (AR) / Koral Carballo (MX) / Laura Born & Matthias Schneck (DE) / Luca Baioni (IT) / Luis Corzo (US) / Macarena Malaga Porris (AR) / Manuel Parra (MX) / Mara Sánchez-Renero (MX) / Marquitos Sanabria (AR) / Maria Sturm (RO) / Mariana Papagni (AR) / Marisol Mendez (BO) / Massimiliano Gatti (IT) / Matias Maroevic (AR) / Max Pinckers & Quinten de Bruyn (BE) / Maximilian Koppernock (DE) / Melba Arellano (MX) / Mia Song (US) / Milan Gies (NL) / Naguel Rivero (AR) / Nelson Morales (MX) / Nikolai Frerichs (DE) / Olga Tzimou (GR) / Orecchie D’Asino (IT) / Pablo Stettler (CH) / Paola Castelli (UY) / Paola Favoino (IT) / Paula Rae Gibson (GB) / Paz Errázuriz (CL) / Pilar Ordoqui (AR) / Quinceañera Archives by Samantha Cabrera Friend (US) / Raquel Bravo Iglesias (ES) / Robin Alysha Clemens (NL) / Samuel Zakuto (IL) / Sandra Gramm (DE) / Sebastian Gherre (CL) / Sebastián Alejandro Gallo (AR) / Selina Mayer (GB) / Shaun Lucas (US) / Shelli Weiler (US) / Simon Lehner (AT) / Sofía Finkel (AR) / Stanislava Novgorodtseva (RU) / Sunil Gupta (IN) / Tenayah Bowmer (AU) / Teresa Eng (CA) / Thales Pessoa (BR) / Tim Stürze (DE) / Veteranas and Rucas by Guadalupe Rosales (US) /Violeta Capasso (AR) / Yağız Yeşilkaya (TR)

 

Revista Balam is an independent contemporary photography magazine based in Buenos Aires, Argentina that shows images of emerging and established artists from Latin America and the rest of the world. It speaks issues related to minorities and dissent through its open call. Presenting here its latest issue N6 under the theme of MESTIZX. In this issue we come to expose the collective call of more than 100 authors from different parts of the world who explore, through their eyes, the advance of stocks in various political, social and cultural contexts of a world dominated and repressed by the heterosexual norm. We metaphorically reinvent the concept of MESTIZX from taking our bodies as a field and witness to the struggle and visibility of our decisions and ways of being, acting and loving. Photographers who cross borders to build and deconstruct the future panorama of photography.

Miguel Ângelo Martins

QUERIDO AMARELO:

AUTHOR
Miguel Ângelo Martins
FORMAT
72 p., 30.4 x 21.5 cm + envelope C4
PRINTING
1-ink (red) risograph
PUBLISHING BY
Miguel Ângelo Martins in collaboration with RAUM Editions
PRINT RUN
150
YEAR
2019

Querido Amarelo: (Dear Yellow:) arises from the correspondence between Joseph Hooker and T. N. Mukharji, which describes the origin and the method used in the production of a substance know as piuri. Not only does it integrate some of the material that the artist was researching and compiling on this subject during the last two years, but also objects and photographs of his personal archive. The ensemble is organized by analogies based on formal, chromatic or conceptual relations. It seeks to build an atlas where images from different times and origins coexist, allowing both synchronic and diachronic readings. 

Querido Amarelo: (Querido Amarillo:) surge a partir de la correspondencia entre Joseph Hooker y T. N. Mukharji, donde se describe el origen y el método utilizado en la producción de una sustancia conocida como piuri. Reúne parte del material que el artista estuvo investigando y recopilando sobre este asunto, durante los dos últimos años, pero también objetos y fotografías de su archivo personal. El conjunto está organizado mediante analogías con base en relaciones formales, cromáticas o conceptuales; busca construir un atlas donde coexisten imágenes de distintas épocas y procedencias, posibilitando lecturas tanto sincrónicas como diacrónicas.

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Isaías Griñolo

pregón de las patrias

pregón de las patrias (abril 2021) es la cuarta entrega, en formato libro de artista, de una investigación experimental sin ánimo de lucro en torno a los actos que el Poder ofrece de sí mismo a través de sus palabras e imágenes a manos de Isaías Griñolo y publicadas en Concreta. También es una reflexión acerca de la promulgación, la construcción del discurso y la liturgia, y de sus manifestaciones performativas, poéticas y semánticas. Es un proyecto impulsado por el ICAS en el marco de la exposición Memoria del presente, comisariada por Joaquín Vázquez – BNV Producciones, que tuvo lugar en la Sala Atín Aya de Sevilla entre noviembre de 2020 y marzo de 2021. En línea con los tres volúmenes anteriores (romances de las plazas, debla de la noche y martinete de las calles), Griñolo plantea un ejercicio a modo de collage que hibrida materiales procedentes de medios diversos con contribuciones de artistas y poetas. Isabel Martín comparte Nosotras las histéricas. Enrique Falcón despierta España en el subsuelo de la calma. Alice Creischer y Andreas Siekmann presentan Tres urracas y Jorge Riechmann propone No construyáis estatuas. El recorrido que se da entre arte y política, realidad o ficción, obra o documento define una idea de arte que Griñolo trata de disputar. Su aproximación a la poesía vuelve a la raíz de lo que nombra para, asimismo, tomar partido y defender con ahínco aquello que, en su elogio, deja fuera.

Páginas: 96
ISBN: 978-84-9102-098-1 
Tamaño: 23,5 x 15,5 cm
Edición: 500 copias
Año: 2021
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VV.AA

Stepwells of Ahmedabad: Water, Gender, Heritage

112 pages, 50 Illustrations
Paperback. 15 × 20 cm
2020, 978-84-122124-1-9
English and Spanish.
Price: 30 € (TAX incluided).
300gr.

A stepwell, locally called a ‘vaav’, is a type of subterranean water architecture that is prevalent in the Indian subcontinent. It attained unsurpassed importance in the semi-arid regions of western India

Stepwells of Ahmedabad is the culmination of five years of research undertaken by a collective of architects from India. Their research documents the magnificent water structures that are found in and around the city of Ahmedabad. Rather than being just an architectural catalogue, this book aims to present a deeper understanding of the intrinsic social and ecological relationships related to these stepwells and their current condition in the city of Ahmedabad. This edition also sheds light on the lesser-known history of the roles played by women as patrons and users of these fascinating structures.

Texts: Tanvi Jain, Priyanka Sheth, Aashini Sheth.
Research: Riyaz Tayyibji, Priyanka Sheth, Tanvi Jain, Aashini Sheth.
Photography: Karan Gajjar, Malay Doshi
Drawings: Tanvi Jain, Priyanka Sheth, Aashini Sheth, Neel Jain, Malay Doshi.
Edition: Calmo / Sofía Romeo
Design: Miguel Sotos, Carlota Álvarez
Translation and proofreading: Almudena Valdés de Anca

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Olivier Bertrand (ed.)

La Perruque, type magazine

Published by
Surfaces Utiles
21 issues
Various authors
Format
1 × 90 cm
Printing
Blank surfaces hacked in the margins of regular offset prints
Binding
The issues come wound around a piece of wood
Year
Since 2015

La Perruque is a 1 × 90 cm-long magazine publishing nonstandard type specimens printed in the margins of regular documents.

La Perruque hacks unused paper surfaces from print shop production, so they become carte blanche for type designers instead of waste.

Each issue is a specimen of a typeface. All of them together draw the portrait of a contemporary typography scene. La Perruque showcases experimental typography projects. It is also a place for type manifestos and in-progress fonts.

Besides being an online archive of the magazine issues, www.la-perruque.org also gives access to the font design processes documented by the type designers themselves.

“A ‘homer’ [«perruque» in french] is an artifact that a worker produces using company tools and materials outside normal production plans but at the workplace and during workhours. Despite legal, artistic and ethnographic evidence of their existence, silence surrounds [perruques]. […] this silence is not linked just to the marginal and illegal quality of these artifacts. [Perruques] shed light on a high degree of ‘complicity’ between employees regardless of their position in the hierarchy.” Michel Anteby, “Factory ‘homers’: Understanding a highly elusive, marginal, and illegal practice“, in Sociologie du travail, 45, 2003, p. 453.

The magazine is now published by Surfaces Utiles, a publishing house runned with a similar mindset, trying to publish parallelepiped books through these non-standard production methods.

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TAMBOURINE presents

Borshch Magazine #5

Dimensions
23 x 31cm
Format
Softcover
Edition
First
PVP
16.00€
Editor
Mariana Berezovska
Creative Direction
Mariana Berezovska & Tiago Biscaia
Art Direction
Tiago Biscaia

BORSHCH is a magazine for electronic music on and beyond the dancefloor. Founded in Berlin in 2017, it’s a space to provoke open dialogues and challenge established ideas about making, listening, and dancing to music. Through physical and digital formats, BORSHCH discusses the artistic, social, and political impact of electronic music on contemporary culture in and outside the club settings. The print edition of the magazine is published biannually.

In BORSHCH #5, we enter sweaty basements and concrete cathedrals and explore the culture of darkness born out of protest. In unsettling environments, we embrace the shadows and challenge our senses with obscure electronic music. When do you feel comfortable with your discomfort? What happens when the lights go off, and the only source of illumination you’re left with is blurry haze or an abrupt stroboscopic pulse? Conversation with Deena Abdelwahed, Lucrecia Dalt, and Alessandro Adriani question the ambiguity of ‘dark’ sound and psychological impact of unpolished music. Artist portraits of Animistic Beliefs, Rrose, Klein, Ziúr deconstruct the dark areas where sins, injustice, and disquiet are as human and real as pleasures and joy. This issue of Borshch considers entering the dark as an act of coming home, to the cave where the primary source of life is hidden.

TAMBOURINE is an online platform established for the promotion and distribution of the independent magazine scene. Its aim is to decipher the role of printed matter in contemporary culture, as well as provide its readers with the latest magazine releases, connecting the digital community with the highest quality printed matter goods.

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Dominique Hurth

Mixtape

Audio-Tape
45 min each side with a pad-printing in gold on the tape
2 Booklets
each 96pp and 6,9 x 10,9 cm, printed on offset (4c + Pantone, Munken paper)
1 Poster
DIN A1, printed on offset, 4c + Pantone gold
Concept
Dominique Hurth
Design
Indre Klimaite, KlimaiteKlimaite, Berlin
Texts
Daniela Cascella, Sonja Lau, Dominique Hurth
Copy-editing
R Aslan
Colour Grading
Dante Busquets
Sound End-Editing
Jo Zahn
Photograph Poster
Maurice Weiss
Tape Production
T.A.P.E Muzik, Leipzig
Printer Booklets
Gallery Print, Berlin
Printer Poster
Pinguin Druck, Berlin

Entitled “Mixtape”, this catalogue brings together works by Dominique Hurth from 2008 to 2020. It comprises one text booklet with contributions by Daniela Cascella, Sonja Lau and the artist herself; one image booklet with 136 images from installation shots of Hurth’s work and one audio-tape (45-min each side) with recordings, music and sound material inherent to the research behind the works. The chosen format reflects on her interest in object-biography, technology and its history.

“We listened to historical recordings and futurist sounds, to tracks taking in everything from minimal wave and Detroit techno to hip-hop and chansons. We listened to the voices of the first speaking dolls that sounded like little monsters, to the voices of Sarah Bernhardt and Serge Gainsbourg as he burned a 500 Franc note on French TV. To Clarice Lispector as she lit a cigarette while being asked why she continued to write. We listened to music created in laboratories, music that was sent into outer space. We listened to lyrics and then languages and voices w couldn’t understand. Machine-generated sounds. Sounds created on celluloid. James Joyce reciting four pages of Finnegans Wake to Charles Ogden in the late 1920s. We listened to advertisements for vocoders and to music with vocoders as the primary transmitter of voice and the main musical instrument. We listened to France Gall singing — or rather, screaming — into the microphone at the Eurovisio Song Contest at the age of nineteen about being a doll made of wax and a doll made of sound. To a litany of okays sung by The Destroyer in a song by the Residents. To the breathing of Pauline Oliveros’s accordion. To the Holy Ghost in the Machine. To Minnie Riperton’s voice in the background, to atonal music, and to computer-generated hand claps. Electronic communication with the dead. Jazz.
A countdown to zero. We listened to beats.

The several hours of sound that we listened to eventually became two side of forty-five minutes each — Side A and Side B. Condensed and edited in this way, this mixtape actually conceals and contains several other mixtapes, recalling all the other tracks that burst out of the edges of the magnetic band.” (”Mixtape(s)”, D. Hurth, 2020)

TAMBOURINE presents

Sistaaz of the Castle

Dimensions
25 x 29cm
Format
Softcover
Pages
152
Edition
First
PVP
23.00€
Publisher
Art Paper Editions
Editors
Gerda van de Glind, Jan Hoek, Duran Lantink & SistaazHood
Designer
Merel van der Berg

Jan Hoek, fashion designer Duran Lantink and trans sex worker organisation SistaazHood present ‘Sistaaz of the Castle’, published by Art Paper Editions, an ongoing project about the colorful looks and lives of transgender sex workers that roam the streets of Cape Town, South Africa.

Most of the girls are homeless, living under a bridge near Cape Town’s castle. The Sistaaz are eager activists, proud to be trans, proud to be a sex worker, and even prouder of their stunning sense of style. And they want it to be acknowledged.

A series of photographs and a fashion collection based on the girls’ appearance and their ability to turn whatever they find into the most exuberant outfits was created. This has already resulted in a fashion show at Amsterdam Fashion Week (a show in Cape Town in still on the wish list) and a photo exhibition in Foam Amsterdam.

TAMBOURINE is an online platform established for the promotion and distribution of the independent magazine scene. Its aim is to decipher the role of printed matter in contemporary culture, as well as provide its readers with the latest magazine releases, connecting the digital community with the highest quality printed matter goods.

 

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@enric.pe

Crida Festival

Crida Festival editorial → [140 x 250mm, 24 pages]. Speculative and critical design: New ways of reusing abandoned places. → 7,99 €

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Miguel Ângelo Martins

Light Fall of Dust

AUTHOR
Miguel Ângelo Martins
FORMAT
envelope C6 + card + poster
PRINTING
2-inks (grey, black) risograph
PUBLISHED BY
RAUM Editions
PRINT RUN
300
YEAR
2019

Light Fall of Dust documents the performance that Miguel Ângelo Martins did in the Raum Press studio, Salamanca. This performance took place on December 31, 2019.

Light Fall of Dust (Suave caída de polvo) documenta la performance que Miguel Ângelo Martins realizó en el estudio Raum Press. Esta performance tuvo lugar el 31 de diciembre de 2019.

Do the Print

Cuadernos de Campo

Impresión:
Risografía
Dimensiones:
14,5 x 20,5 cm
Encuadernación:
grapa
Precio:
12€

Cuadernos de campo se compone de tres libretas, un póster y una escultura. Un encontronazo con los códigos que afectan al lenguaje y los cuerpos en los procesos de impresión y repetición de ordenes para la generación de formas y contenidos.

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Moyra Davey

Quema los diarios

El trabajo de la artista Moyra Davey (Toronto, 1958) ha sido tradicionalmente relacionado con la fotografía, el cine y el video. Sin embargo, su libro Quema los diarios (noviembre 2020) muestra cómo la literatura y la escritura cobran un papel muy significativo en su producción artística, cada vez más próxima a la edición de libros de artista. Los entrelazamientos y resonancias entre sus obras fílmicas se manifiestan, en esta ocasión, en forma de cita. Esta primera edición en castellano parte de las generosas reflexiones que Davey se hace acerca del complejo proceso de creación autobiográfico. Rastros y restos que definen su habitual tratamiento fotográfico de escenas cotidianas se entretejen con un sinfín de momentos fugitivos y fuentes bibliográficas. A partir de una particular atracción por la obra del dramaturgo francés Jean Genet, Davey se acerca a la memoria escritural desde diversas perspectivas. En este diálogo coral, además se incluye un intercambio con su amiga de la infancia y compañera de lecturas, la escritora Alison Strayer, que ilumina la extensa relación entre imagen y lenguaje desde la intimidad que ofrece la amistad y creación compartidas.

Idioma: Español
Páginas: 108
ISBN: 978-84-946891-4-7
Tamaño: 210 x 158 mm
Edición: 500 copias
Año: 2020

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Xevi Recoder

Sampled Papers 1

Pages
40
Format
27x36cm
Paper
55grm newspaper
Design
Xevi Recoder
Illustrations
Esther Zaragoza

This project seeks to take a new approach to traditional user manuals based on sampling, a musical production technique that is very common in hip-hop. Sampling (and resampling) is a working process that takes pieces from different elements and combines them to create a unique and new item. This technique extracts these pieces from their natural habitat to de-contextualise them; it chops them up, changes, deforms, serialises and combines them with a view to generating a new message.

We live in a world bloated with data, images, videos, news, messages and constant inputs. We live in a world where collective forms of sharing knowledge generate a massive amount of information that is constantly doing the rounds. And just like hip hop lifts portions of audio to compose, this user manual has been scanned and compiled with these elements that do the rounds, such as photos, articles, chats or illustrations, which redefine or complement the content. The outcome is a sampled manual.

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Miguel Ângelo Martins

SARABANDE

CONCEPT & DESIGN
Miguel Ângelo Martins
FORMAT
Envelope DL + 2 posters + ticket
PRINTING
1-ink (red) risograph
PUBLISHED BY
Raum Editions
PRINT RUN
300
YEAR
2020

[EN]    In this publication the author utilizes a memory exercise to evoke an enjoyable moment in the Matur tourist complex, located to the East of Madeira Island. The title SARABANDE alludes, in a figurative sense, to the synchronized actions that took place in two contiguous spaces of this facility, connected to each other through a glass divider.

[ES]   En esta publicación el autor recurre a un ejercicio de memoria para recuperar un episodio de recreo en el complejo turístico Matur, situado en la parte este de la isla de Madeira. El título SARABANDE (Zarabanda) alude, en sentido figurado, a las acciones sincronizadas que discurrían en dos espacios contiguos de este recinto, conectados entre sí a través de una división acristalada.

Video: Implosion of the Atlantis Hotel /
Implosión del Hotel Atlantis, Água de pena, Machico
(1972-2000)

 

 

 

 

 

 

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Bouquet by

Ikebana II

Páginas
9 postales 97x208mm + desplegable A3
Papel
Munken Polar R. 150 gr
Encuadernado
Artesanal con tela serigrafiada
Tamaño
21,5x11,5cm
Tirada
1º edición de 20 copias
Año
2021

Ikebana significa el camino de las flores, es una técnica floral efímera en la que las plantas son las protagonistas. Para su práctica es necesario estar conectado con el entorno que lo rodea, alejarse de toda distracción y concentrarse unos momentos en la observación de los detalles de la naturaleza. Por tanto, el tiempo que se dedica en crear las composiciones se convierte en un periodo de reflexión.

Este proceso está intrínsecamente ligado a nuestra filosofía y nuestra concepción del proceso creativo:

Creemos en el valor artesanal como antídoto a muchos de los males de nuestro mundo actual. Apostamos por el consumo consciente y,  al mismo tiempo, por piezas portadoras de la esencia de la persona que ha dedicado sus conocimientos y esfuerzo a realizarlas.  Y, por último,  es totalmente crucial para nosotras la apuesta decidida por la belleza como transmisora de nuestros valores y como reflejo de nuestra visión del mundo.

Ikebana II ha sido desarrollado en Las Islas Canarias, a través de la exploración de su paisaje y realizado completamente con plantas y vasijas encontradas o recolectadas. Fotografiado en analógico, serigrafiado y encuadernado a mano. 

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Daria Tommasi

Bouquet

Bouquet
Posterzine 30x42 cm (doblada 15x10 cm) ; Impresion risograph en 3 colores: amarillo, verde, rosa fluo

“Bouquet” es una posterzine imprimida en risograph. Es concebida como un ramo de flores que no tiene pétalos, sino pàginas de papel.

La zine está doblada y encuadernada con un elástico, como si fuera una tarjeta de felicitación o una carta de amor.

¡Deja de recoger las flores! Mejor regala una zine a tu mamà o a tu novio.

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Readers & Publishers

URL
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