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Lost Dad Publishing 3 Publications in Random Order

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Andy G. Vidal

Noisification: Listening to the abat-voix

Dimensions
11 x 18 cm
Pages
36
Language
English
Edition
28
Cover
Silkscreen on softcover vinyl
Printing
Silkscreen + Digital - B&W
Design
Darío Dezfuli

The vibration-environment is a term that conceives sound as an immersive scenario. In close relationship to this, the abat-voix, as a surface used in churches to direct priests’ voices towards the public to make them distinct, becomes a clear example of sound deployment within a political dimension. Thus, listening to the abat-voix refers to the questioning of the vibration-environment and the questioning of the relationships between noise and the physical and contextual vibrations occupying spaces and bodies.

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La vibración-entorno es un término que concibe el sonido como un escenario inmersivo. En estrecha relación, el abat-voix—superficie utilizada en iglesias para dirigir la voz del sacerdote hacia el público y hacerla inteligible—se convierte en ejemplo del despliegue de lo sonoro en su dimensión política.

Así, la escucha del abat-voix hace referencia al cuestionamiento de la vibración-entorno y el cuestionamiento de las relaciones entre ruido y la vibración física y contextual que ocupa espacios y cuerpos.

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Lost Dad presents

Daddy Issues #2 – The Issues With Art Education

Dimensions
14.8 x 21 cm
Edition
50
Pages
64
Language
English
Printing
Digital - Full color
Editors
Daniel Ordoñes Muños & Léo Ravy
Contributors
Anna Laederach, Christopher Lawrence, David Haack Monberg, Jeroen Kortekaas, Jean-François Peschot, Pierre Bujeau, Quentin Dupuy, Rachele Monti, Sara Daniel, Sun Chang, Tom Kemp, Tomasz Skibicki, Walter Götsch
Design
Léo Ravy

“Daddy Issues #2 – This Issues With Art Education” tells the tales of the year of the swan – a group of participants of the Dirty Art Department, a masters program hosted by the Sandberg Instituut in Amsterdam (NL).

As part of our masters program, we left Amsterdam by plane to Bari, and travelled in descending order of technology—by boat from Bari to Patras, by public transport from Patras to Delphi and by foot from Delphi to Athens before settling down for 2 months in the Greek capital.

In this publication, we share collective thoughts about our individual learning experiences as art students, reflecting on course structure, ideology and nomadism and collectivity as pedagogical methods.

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“Daddy Issues #2 – This Issues With Art Education” recoge las historias del año del cisne- un grupo de participantes del Dirty Art Department, programa de estudios de máster del Sandberg Instituut en Ámsterdam (NL).

Como parte de este programa dejamos Ámsterdam a bordo de un avión camino a Bari y desde allí seguimos viajando en orden tecnológico descendiente–en barco de Bari a Patras, en transporte público de Patras a Delfos, a pie de Delfos a Atenas –para finalmente asentarnos durante dos meses en la capital griega.

En esta publicación pensamos de manera colectiva en cada una de nuestras experiencias de aprendizaje individuales como estudiantes de arte, reflexionando acerca de la estructura e ideología de nuestros estudios así como en el nomadismo y lo colectivo como métodos pedagógicos.

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Sun Chang, Sara Santana López & Felix Navarrete

transcription

Dimensions
12 x 19,5 cm
Edition
30
Language
English
Printing
Silkscreen
IBAN
978-87-971367-2-0
Design
Sara Santana López & Sun Chang

This publication is based on a conversation between Félix Navarrete, Sun Chang and Sara Santana López. While talking, the conversation was visualised in a collective thought mapping centered around the question – “What is the essential feeling of being together?”. Without being comprehensive, we hope for this publication to work as a bridge between us three and those who are reading, so that the conversation we held might keep on growing through your interpretation.

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Esta publicación está basada en una conversación que mantuvieron Félix Navarrete, Sun Chang y Sara Santana López. Las reflexiones que surgían mientras hablaban se iban plasmando al mismo tiempo en un mapa visual alrededor de la pregunta “¿Cuál es la esencia del sentimiento colectivo? [¿Cuál es el sentir esencial cuando sentimos estar juntos?] Sin ánimo de ser totalmente comprensibles, esperamos al menos que esta publicación sirva como puente entre nosotros tres y aquellos que nos leen y así, aquella conversación que tuvimos pueda seguir creciendo a través de su interpretación.